fredag den 13. marts 2015

Forsinket tillykke med dagen, Heitor!

WOW!

Så gik der lige over en måned, hvor jeg ikke fik blogget det mindste, om mit projekt. Undervejs missede jeg Heitors fødselsdag, som ellers havde været en oplagt mulighed for at skrive ét eller andet bevinget og åndfuldt.

Men sagen er den, at jeg langt fra har ligget stille (bortset fra en uges influenza, og den forsøger vi bare at glemme i en fart, ikke?). Derimod har jeg arbejdet på at få et program klart til en kirkekoncert, der IKKE skulle være en ren Lobos-forestilling. Jovist, jeg har sneget de 5 præludier ind i programmet - de står meget godt til det øvrige, men der var liiiiige en masse andet, der skulle graves frem og støves af. Mellem os sagt, har det sådan set været rigtig rart, at løfte blikket lidt, og beskæftige mig med andre komponister for en stund; og genopdage gamle travere fra mit repertoire, der af forskellige grunde ikke har været spillet i mange år.

Programmet til koncerten, der ligger næste søndag, består af spansk og latinamerikansk musik, og ét af stykkerne der skal spilles, spillede jeg sidst, sådan for alvor, til min optagelsesprøve på konservatoriet for 15 år siden. Det har været en ren fornøjelse, at arbejde med den igen, og mærke, at noget af det, jeg havde svært ved at forløse dengang, har haft glæde af lidt mere erfaring! Siden jeg optog videoen er der filet et par kanter yderligere til, men en video må der til. Værsgo!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar