søndag den 31. august 2014

Uge 5 - Gavotta (Choro) fra Suite Populaire Bresilienne

This post in English

Da ugen startede regnede jeg med, at det var sidste uge i selskab med Suite Populaire Bresilienne. Da jeg nåede til sidste side i ugens sats bladrede jeg en side frem, for lige at smugkigge på, hvad der venter mig. Det er en Chorinho - der også er en del af suiten, men som jeg da lige havde glemt alt om. Men den tager vi også med!

Jeg har ikke læst så meget, eller tænkt mange dybe tanker omkring Villa-Lobos og hans musik. Jeg har blot hængt på med det yderste af mine lange og (for lægmand tilsyneladende) sært formede negle for at nå at indstudere gavotten. Jeg nåede det med det yderste af føromtalte hornplader, men heller ikke meget mere. Til gengæld lykkedes det os at holde en rigtig god 3-års fødselsdag for vores søn!

Gavotten er et behageligt bekendtskab, jeg håber det skinner igennem, selv om min hukommelse sine steder spiller mig et puds.


Gavotta (Choro) from Suite Populaire Bresilienne *Work in progress* from Thomas Lyng Poulsen on Vimeo.


Direkte link til videoen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar